Declarație de confidențialitate pentru pasageri și călători

Prezenta declarație de confidențialitate vă aduce la cunoștință modul în care ne luăm angajamentul de a avea grijă de datele dvs. cu caracter personal. Prin această declarație vă comunicăm, de exemplu, ce informații folosim pentru a vă oferi gama noastră de servicii de transport, cum folosim datele dvs. pentru a vă oferi siguranță, precum și opțiunile și comenzile pe care le aveți la dispoziție. De asemenea, prin această declarație vă aducem la cunoștință drepturile dvs. în materie de confidențialitate și modul în care funcționează regulamentul privind protecția datelor cu caracter personal, pentru protecția tuturor.

Cu excepția dispozițiilor contrare indicate mai jos, operatorul datelor dvs. cu caracter personal este compania WhiteCab App SRL. Adresa noastră poștală este: Str. Neagu Djuvara Nr.7, Timișoara, Timiș, Romania.

Prin termenul „noi”, ne referim la deținătorul aplicației WhiteCab, și anume WhiteCab App SRL, o societate cu răspundere limitată înființată în România. Termenul „dvs.” sau „a/al dvs.” se referă la pasagerul sau la călătorul care solicită și beneficiază de un serviciu de transport, prin intermediul contului său din aplicația WhiteCab.

  1. Date cu caracter personal pe care le prelucrăm

1.1. Prelucrăm doar informațiile de care avem nevoie, pentru a vă putea oferi cele mai bune servicii pe piața noastră de transport.

1.2. Date precum:

1.2.1. Date de contact: nume și prenume, numere de telefon, adresa de e-mail, fotografie de profil, data nașterii.

1.2.2. Date personale legate de activitatea IT: informații despre dispozitivele cu care vă logați în aplicația WhiteCab, modul cum utilizați site-ul nostru, inclusiv informațiile colectate prin cookie- uri și alte tehnologii de urmărire, modul în care folosiți aplicația WhiteCab.
1.2.3. Date privind starea de sănătate: dacă suferiți de anumite dizabilități/mobilitate redusă pentru care este necesară o configurație specială a autovehiculului;

1.2.4.Date referitoare la dispute și reclamații.

1.2.5. Date privind geolocalizarea: geolocalizarea în momentul solicitării unei curse, geolocalizarea pe toată perioada desfășurării cursei, traseul parcurs, geolocalizarea pe toată durata folosirii aplicației.

1.2.6. Date despre profilul și activitatea dvs. în cadrul aplicației WhiteCab: date despre modul în care ați interacționat cu conducătorul auto, ratele de satisfacție ale dvs.  acordate conducătorilor auto/serviciilor, valoarea curselor efectuate folosind aplicația WhiteCab, viteza de deplasare etc.

1.2.7. Informații privind istoricul pasagerului: ratele de satisfacție a pasagerilor, ofertele primite, datele despre frecvența serviciilor solicitate etc.;

1.2.8. Date bancare: date aferente cardului de credit/debit bancar.

1.2.9. Date colectate în urma campaniilor de marketing, doar în situația în care vă veți exprima acordul de a participa la aceste campanii.

1.2.10. Date privind comunicarea prin mesagerie instantanee direct în aplicația WhiteCab (opțiunea „Chat cu șoferul”): data și ora comunicării și conținutul acesteia.

  1. Scopul prelucrării datelor

2.1. Scopul acestei Politici de confidențialitate este să vă explice  politicile și procedurile noastre privind colectarea, utilizarea și dezvăluirea informațiilor dvs. atunci când utilizați serviciul și vă informează despre drepturile dvs. de confidențialitate și despre modul în care legea vă protejează.

2.2. Folosim datele dumneavoastră personale pentru a furniza și îmbunătăți serviciul. Prin utilizarea serviciului, sunteți de acord cu colectarea și utilizarea informațiilor în conformitate cu această politică de confidențialitate. Dacă nu sunteți de acord cu această politică de confidențialitate în general sau cu orice parte a acesteia, nu ar trebui să accesați site-urile web, aplicația sau să utilizați serviciile noastre.

2.3. Colectăm și prelucrăm date cu caracter personal cu scopul de a pune în legătură pasagerii cu șoferii, astfel încât să puteți fi preluat și lăsat la destinație. Mesajele instantanee trimise direct în aplicația WhiteCab sunt prelucrate cu scopul de a oferi servicii și asistență clienților, în scopuri legate de securitate, precum și pentru a ne îmbunătăți produsele și serviciile sau pentru analize.

2.4. Potrivit dispozițiilor OUG 49/2019, avem  obligația  legală  de  a  monitoriza  permanent  geolocația autovehiculului pe toata perioada desfășurării cursei, atunci când autovehiculul este oprit, precum și pe toată perioada de funcționare a aplicației WhiteCab, inclusiv atunci când efectuați comanda unei curse. Geolocalizarea autovehiculului este o operațiune pe care o justificăm și prin interesul nostru legitim de a asigura cele mai bune servicii pasagerilor noștri și asistență permanentă pentru eficientizarea activității desfășurate de șoferi.

2.5. Folosim datele de contact pentru a înștiința pasagerii și călătorii de actualizările aplicației WhiteCab, astfel încât să puteți folosi în continuare serviciile noastre. De asemenea, colectăm o serie limitată de date de pe dispozitivul pe care îl folosiți pentru a vă conecta la serviciile noastre prin internet, telefon mobil sau telefon și pentru a vă garanta securitatea contului dvs. prin controale ale autentificării și verificări.

2.6. Obținem detalii cu privire la plăți, pentru a procesa plata efectuată de către pasager în numele șoferilor pentru serviciile WhiteCab.

2.7. Colectăm date privind starea curselor, timpul și punctajul acordat pasagerului de către șofer pentru a garanta siguranța utilizatorului și pentru a promova respectarea termenilor și condițiilor noastre și ne asigurăm că oferim tuturor un serviciu plăcut și de calitate. Datele de asistență clienți și de corespondență sunt colectate în scopuri de feedback, de soluționare a litigiilor și a reclamațiilor privind calitatea serviciilor.

2.8. Datele dvs. vor fi folosite pentru a comunica cu dvs., de exemplu pentru a vă comunica încheierea cursei dvs., pentru a vă transmite sumarele și bonurile de confirmare a cursei dvs. și pentru a vă înștiința cu privire la actualizări importante ale serviciilor.

  1. Temei juridic

3.1. Suntem autorizați să folosim datele cu caracter personal în modalitățile descrise mai sus, dacă avem un motiv întemeiat să o facem. Ne asigurăm întotdeauna că avem un motiv întemeiat pentru a prelucra datele dvs. personale.

3.2. În general, datele personale sunt prelucrate cu scopul de a presta serviciile pe care le-ați contractat prin intermediul aplicației WhiteCab. Aceasta înseamnă că, pentru a vă oferi serviciul pe care vi l-am promis și pentru a respecta termenii și condițiile noastre, vom prelucra datele dvs. cu caracter personal, în vederea îndeplinirii acestor obligații.

3.3. În general, în alte împrejurări, prelucrăm datele dvs. în baza unor motive ce țin de interesele noastre legitime. Interesele legitime includ interesele noastre comerciale de a oferi un serviciu inovator, personalizat, sigur și avantajos tuturor pasagerilor și partenerilor noștri, exceptând cazurile în care alte interese au întâietate în fața acestor interese. De asemenea, interesele noastre legitime includ aspecte precum investigarea și depistarea plăților frauduloase și a altor activități răuvoitoare, menținerea securității rețelei și sistemelor noastre și intervenția în caz de acțiuni suspecte sau penale.

3.4. Ocazional, putem să ne bazăm pe temeiuri juridice alternative, atunci când:
apare necesitatea de a îndeplini o obligație legală, cum ar fi prelucrarea datelor atunci când legea prevede acest lucru, inclusiv, de exemplu, atunci când există o solicitare legal întemeiată de a divulga date cu caracter personal unui terț, cum ar fi o autoritate judiciară sau autoritate de reglementare;

3.5. Pentru a vă proteja interesele vitale, sau pe cele ale altor persoane, de exemplu în situații de urgență sau de iminentă periclitare a vieții; sau ne-ați acordat în mod expres consimțământul de a face acest lucru, pentru un alt scop specific cu privire la care ați fost pe deplin informat.

3.6. În cazul în care decideți să nu ne comunicați datele personale, este posibil să nu reușim să ne îndeplinim obligațiile contractuale în relația cu dvs., sau să ne împiedicați să ne desfășurăm o activitate prevăzută prin lege. De asemenea, poate însemna că nu putem interveni în contul dvs. De exemplu, colectăm și prelucrăm datele personale pe care ni le comunicați în faza de instalare și de utilizare a aplicației WhiteCab; refuzând să ne comunicați datele dvs. de geolocalizare prin intermediul aplicației, nu vom putea trimite un șofer la locul de unde trebuie să vă preia. Nu vom avea posibilitatea de a ne îndeplini obligațiile în relația cu dvs. nici în alte circumstanțe, de exemplu dacă refuzați să efectuați o verificare a identității pentru a ne asigura de corectitudinea contului dvs., contul ar putea fi suspendat sau blocat, în vederea prevederii fraudelor.

  1. Destinatari

4.1. Lucrăm numai cu autorități și parteneri de încredere. Divulgăm datele, numai atunci când avem un motiv întemeiat să o facem. Limităm divulgarea strict la ceea ce este necesar. Nu vindem datele dvs. personale.

4.2. Datele personale ale pasagerilor sunt divulgate doar șoferilor ce prestează servicii WhiteCab, atunci când aceștia preiau o cursă în aplicație; în astfel de situații, șoferul va vizualiza numele și datele de geolocalizare a pasagerului.

4.3. După prestarea serviciului de transport, numele pasagerului ce a beneficiat de acest serviciu va putea fi vizualizat de către șofer, timp de încă 24-48 ore. Acest lucru este necesar, pentru ca șoferii să poată soluționa împreună cu pasagerul eventualele probleme apărute. Feedback-ul acordat de către pasageri cu privire la calitatea serviciului de transport este anonim. Punctajul acordat de dvs. este confidențial, între dvs. și compania WhiteCab.

4.4. În funcție de locul în care se află pasagerul, datele personale pot fi divulgate unor companii din grupul WhiteCab și parteneri ai acestora (sucursale locale, reprezentanțe, filiale, agenți etc.). Prelucrarea datelor personale de către partenerii și companiile din cadrul grupului WhiteCab se va efectua în aceleași condiții stricte ca și cele stipulate în prezenta declarație de confidențialitate. 

4.5. În anumite împrejurări, avem obligația legală de a divulga informațiile unor destinatari externi. De exemplu, în baza unei hotărâri judecătorești, sau atunci când colaborăm cu o autoritate de supraveghere a protecției datelor, pentru examinarea contestațiilor și derularea anchetelor. De asemenea, putem răspunde unor solicitări, cum ar fi cele venite din partea instituțiilor de aplicare a legii, atunci când avem pe bună-credință convingerea că răspunsul este impus prin lege în jurisdicția respectivă sau promovează o sarcină de interes public, are impact asupra utilizatorilor din jurisdicția respectivă sau este compatibil cu standardele recunoscute la nivel internațional. Indiferent de circumstanțe, ne vom asigura întotdeauna că avem un temei juridic pentru a divulga respectiva informație și ne vom asigura că susținem cu documente respectiva decizie.

  1. Securitate și acces

5.1. Doar angajații autorizați ai părților au acces la datele cu caracter personal și le pot vedea doar în scopul rezolvării problemelor asociate utilizării serviciilor.

5.2. Pasagerii beneficiază de toate drepturile aplicabile prelucrării datelor cu caracter personal, dintre care enumerăm: dreptul de acces; dreptul la rectificare; dreptul de a fi uitat; dreptul la opoziție; dreptul la restricționarea prelucrării; dreptul la portabilitatea datelor etc.

5.3. Datele personale sunt considerate informații confidențiale și sunt protejate prin măsuri tehnice și organizatorice adecvate, pentru a preveni accesul neautorizat, prelucrarea sau distribuirea ilegală, precum și pierderea, modificarea sau distrugerea lor accidentală.

5.4. Măsurile noastre de securitate sunt îmbunătățite în mod regulat, în contextul dezvoltării tehnologiei, în special în domeniul IT.

5.5. Deși nu putem garanta că transmiterea de date prin Internet sau pe web este lipsită de riscurile unor atacuri cibernetice, noi ne străduim să menținem garanțiile fizice, electronice și procedurale pentru a vă proteja la un nivel adecvat informațiile, în conformitate cu cerințele aplicabile privind protecția datelor

  1. Drepturile dvs. și comenzile pe care le puteți folosi

6.1. Dorim să păstrăm controlul asupra datelor dvs. cu caracter personal. În cadrul aplicației, compania WhiteCab vă pune la dispoziție comenzi prin care puteți consulta propriile date personale, inclusiv datele de profil și istoricul călătoriilor. De asemenea, punem la dispoziție setări în aplicație, cum ar fi opțiuni de marketing și sisteme transparente de control al folosirii cookie-urilor pe site-ul nostru web.

6.2. Dreptul de a accesa, actualiza sau șterge informațiile pe care le avem despre dvs. Ori de câte ori este posibil, puteți să accesați, să actualizați sau să solicitați ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal direct în secțiunea setărilor contului dumneavoastră. Dacă nu puteți efectua singur aceste acțiuni, vă rugăm să ne contactați pentru a vă ajuta. Acest lucru vă permite, de asemenea, să primiți o copie a datelor personale pe care le deținem despre dvs.

6.3. Aveți dreptul de a ne solicita limitarea prelucrării datelor dvs. personale, în anumite împrejurări. Aceasta înseamnă că datele dvs. vor putea fi folosite numai pentru anumite scopuri, cum ar fi apărarea sau exercitarea unor drepturi în instanță.

6.4. Vă puteți exercita dreptul de a vă opune prelucrării datelor, dacă prelucrăm datele dvs. în temeiul unor interese legitime. Puteți solicita retragerea sau anularea oricărei decizii automate pe care am adoptat-o și puteți solicita reevaluarea acesteia, de către o persoană.

6.5. Aveți dreptul de a ne solicita transmiterea informațiilor pe care ni le-ați comunicat, de la o organizație la alta, sau către dvs., în anumite împrejurări. Această regulă este valabilă strict pentru informațiile pe care ni le-ați comunicat.

6.6. Perioada de stocare a datelor aferente mesajelor instantanee trimise direct în aplicația WhiteCab este de 90 de zile, exceptând cazurile în care mesajele sunt corelate cu un accident raportat - în astfel de situații, le vom stoca timp de 6 luni.

  1. Păstrare
    • Datele dvs. personale vor fi șterse de îndată ce nu mai sunt necesare în scopurile menționate mai sus.
    • Datele dvs. cu caracter personal sunt stocate atât timp cât avem o obligație legală în acest sens, sau atât timp cât sunt aplicabile termene de prescripție.
    • Perioadele de păstrare se bazează pe cerințele legale și pe nevoile care derivă din business, iar datele dvs. cu caracter personal, care nu mai sunt necesare scopurilor menționate la paragraful privind Scopul prelucrării informațiilor, sunt distruse sau șterse în siguranță.
    • Potrivit dispozițiilor OUG 49/2019, avem obligația legala de a păstra datele dvs. cu caracter personal pe toată perioada în care aveți un cont în aplicația WhiteCab, precum și pe o perioadă de cel puțin 5 ani după încetarea raporturilor contractuale.
    • În ceea ce privește informațiile care derivă din încheierea și executarea contractului de prestări servicii, încheiat prin înregistrarea în cadrul aplicației WhiteCab, păstrăm aceste date pe toată durata cât contractul rămâne în vigoare, plus 10 ani de la data la care acesta încetează, pentru a răspunde oricăror întrebări sau pentru a soluționa orice reclamații survenite ulterior încetării contractului.
    • Părțile vor răspunde solicitărilor primite prin e-mail privind ștergerea și transferul datelor cu caracter personal în termen de o lună și vor preciza perioada de timp necesară ștergerii și transferului datelor respective.
    • În caz de litigii privind plățile, datele vor fi păstrate până la soluționarea reclamației sau până la expirarea termenului de soluționare a respectivei reclamații.
    • Vă rugăm să rețineți faptul că dezinstalarea aplicației WhiteCab de pe dispozitivul dvs. nu implică ștergerea datelor dvs. personale. Dacă aplicația WhiteCab nu a fost utilizată pe o perioadă mai mare de timp, vă vom contacta și vă vom solicita să confirmați dacă doriți să vă mențineți contul activ, pentru a-l utiliza pe viitor. În cazul în care nu vom primi niciun răspuns într-un interval de timp rezonabil, contul va fi închis, iar datele personale vor fi șterse, exceptând cazurile în care aceste date sunt necesare pentru unul dintre scopurile sus-menționate, în prezenta declarație.
  1. Marketing direct

8.1. Putem folosi datele dumneavoastră personale pentru a vă contacta cu buletine informative, materiale de marketing sau promoționale și alte informații care ar putea fi de interes pentru dvs.

8.2. Este posibil să folosim furnizori de servicii de marketing prin e-mail pentru a vă gestiona și a vă trimite e-mailuri.

8.3. Compania poate utiliza datele cu caracter personal în următoarele scopuri:

8.3.1. Pentru a furniza și menține serviciul nostru, inclusiv pentru a monitoriza utilizarea Serviciului nostru și pentru a ne asigura că conținutul de pe site-ul și aplicația noastră sunt prezentate în cel mai eficient mod pentru tine și dispozitivul tău.

8.3.2. Pentru a gestiona contul dvs. pentru a gestiona înregistrarea dvs. ca utilizator al serviciului. Datele personale pe care le furnizați vă pot oferi acces la diferite funcționalități ale serviciului care vă sunt disponibile ca utilizator înregistrat.

8.3.3. Pentru executarea unui contract: dezvoltarea, respectarea și asumarea îndeplinirii obligațiilor noastre care decurg din orice rezervare pe care ați făcut-o cu noi, care poate include partajarea acestor date cu procesatori terți.

8.3.4. Pentru a vă contacta prin e-mail, apeluri telefonice, SMS sau alte forme echivalente de comunicare electronică, cum ar fi notificările push ale unei aplicații mobile cu privire la actualizări sau comunicări informative legate de funcționalitățile, produsele sau serviciile contractate, inclusiv actualizările de securitate, atunci când este necesar sau rezonabile pentru implementarea lor.

8.3.5. Pentru a vă furniza informații, produse sau servicii pe care le solicitați de la noi sau care considerăm că vă pot interesa, în cazul în care (dacă este necesar să faceți acest lucru) ați consimțit să fiți contactat în astfel de scopuri, cu excepția cazului în care ați ales să nu primiți astfel de informații.

8.3.6. Pentru a gestiona cererile dvs. prin crearea de înregistrări ale rezervărilor și pentru a vă trimite confirmări de rezervare, confirmări, facturi și extrase de cont.

8.3.7. Pentru a vă oferi publicitate direcționată. Putem folosi informațiile dvs. pentru a dezvolta și afișa conținut și publicitate (și pentru a lucra cu furnizori terți care fac acest lucru) adaptate intereselor și/sau locației dvs. și pentru a măsura eficacitatea acesteia.

8.3.8. Putem folosi informațiile dvs. în alte scopuri, cum ar fi analiza datelor, identificarea tendințelor de utilizare, determinarea eficienței campaniilor noastre promoționale și pentru a evalua și îmbunătăți Serviciul, produsele, serviciile, marketingul și experiența dumneavoastră.

8.3.9. Pentru a vă anunța cu privire la actualizările și modificările aduse serviciului nostru.

8.3.10. Pentru a îndeplini cerințele de servicii pentru clienți și pentru gestionarea reclamațiilor și feedback-ul vă vom contacta numai prin mijloace electronice (e-mail sau SMS) cu informații despre actualizări, bunuri și servicii similare cu cele pe care vi le-am furnizat anterior.

8.4. Puteți renunța la primirea oricăreia sau a tuturor acestor comunicări de la noi, urmând linkul de dezabonare sau instrucțiunile furnizate în orice e-mail pe care îl trimitem sau contactându-ne.

  1. Soluționarea litigiilor

9.1. Disputele referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal sunt soluționate contactând ofițerul responsabil cu protecția datelor cu caracter personal (privacy@whitecab.ro).

9.2. Autoritatea de supraveghere este Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (https://www.dataprotection.ro/) care poate fi contactat prin e-mail la adresa: anspdcp@dataprotection.ro.

  1. Importanța acestei declarații

10.1. Sperăm că prezenta declarație de confidențialitate a fost pe înțelesul dvs. Legislația în materie de protecție a datelor cu caracter personal este importantă. Aceasta stipulează prevederi și sporește drepturile dvs. de a fi informat. Numeroase dintre aceste prevederi pot părea complicate, dar majoritatea se întemeiază pe principiile bunului-simț.

10.2. Ne asumăm cu cea mai mare seriozitate răspunderea cu privire la datele dvs. Dat fiind că ne implicăm constant în a proteja confidențialitatea datelor dvs. și în a vă oferi din ce în ce mai multă transparență, compania WhiteCab va continua să aducă modificări prezentei declarații de confidențialitate. Pentru mai multe informații, consultați secțiunea Termeni și condiții pentru pasageri.