Termeni și condiții pentru șoferi

Ultima actualizare: 08 Aprilie 2024

  1. Încheierea contractului

1.1. Înainte de a utiliza Serviciile WhiteCab, trebuie să vă înregistrați punând la dispoziție informațiile solicitate în aplicația de înregistrare de pe site-ul web și prin încărcarea documentației relevante, conform cerințelor noastre. Vă puteți înscrie doar prin intermediul unei persoane juridice, operator de transport alternativ autorizat potrivit legislației aplicabile. La finalizarea cu succes a cererii de înregistrare, vă vom pune la dispoziție un cont personal accesibil prin intermediul unui nume de utilizator și al unei parole. Prin apăsarea butonului „Înregistrare/Sign up” de la sfârșitul paginii de înregistrare, declarați și garantați că:

  • aveți dreptul legal de a încheia acest Acord cu noi pentru a utiliza platforma și pentru a furniza serviciile de transport;
  • ați studiat atent, ați înțeles pe deplin și conveniți să vă angajați prin acești termeni generali, incluzând toate obligațiile care pot apărea din acesta, dar și din contract;
  • toate informațiile pe care ni le-ați prezentat sunt exacte, corecte și complete;
  • veți menține contul WhiteCab pentru soferi în conformitate cu adevărul și veți actualiza permanent informațiile înscrise în profil;  în cazul în care orice informație furnizată de dvs. nu este în conformitate cu aceste prevederi, avem dreptul de a vă refuza înregistrarea și de a suspenda sau de a înceta imediat înregistrarea contului dvs. și de a refuza orice utilizare, prezentă sau viitoare, a serviciilor care necesită înregistrare
  • nu veți autoriza alte persoane să va folosească contul WhiteCab pentru șoferi, și nici nu veți autoriza sau cesiona acest cont către alte persoane;
  • nu veți utiliza serviciile WhiteCab în scopuri neautorizate sau ilegale și nu veți afecta negativ derularea corespunzătoare a serviciilor WhiteCab;
  • veți respecta, oricând, toate legile și regulamentele aplicabile din statul în care furnizați serviciile de transport, incluzând (fără limitare la) legile care reglementează serviciile de transport alternativ de persoane. veți accepta comenzi numai în măsura în care este permis în conformitate cu prevederile aplicabile;
  • prin accesarea și utilizarea serviciilor Whitecab prin intermediul dispozitivelor mobile sau prin utilizarea anumitor funcții mobile, puteți suporta taxe de la furnizorul sau operatorul de servicii mobile pe care le utilizați și sunteți singurul responsabil pentru plata acestor taxe;orice amenzi, penalități, proceduri administrative sau judiciare suportate de dumneavoastră ca urmare a exercitării activității dumneavoastră sau a prestării serviciilor de transport sunt responsabilitatea dumneavoastră exclusivă.

1.2. Aveți obligația de a furniza datele dvs. bancare la completarea detaliilor de plată din cursul înregistrării. Trebuie să menționați contul bancar al companiei (persoanei juridice). Nu suntem răspunzători pentru niciun fel de tranzacție financiară incorectă care ar avea loc dacă ați furnizat date bancare greșite.

1.3. După trimiterea cererii de înregistrare, veți primi un e-mail cuprinzând condițiile suplimentare care trebuie să fie îndeplinite pentru a putea utiliza serviciile WhiteCab. Aceste condiții pot include furnizarea de caziere judiciare, date despre un permis de conducere valabil, starea tehnică satisfăcătoare a mașinii, finalizarea cu succes a unui curs de instruire, deținerea unui device mobil echipat cu GPS și alte condiții descrise în e-mail-ul relevant. Nerespectarea acestor cerințe și condiții se poate solda cu rezilierea contractului și a dreptului de utilizare a serviciilor WhiteCab.

1.4. Dvs. sunteți de acord cu faptul că în anumite orașe WhiteCab poate cesiona oricare dintre obligațiile sale asumate în temeiul termenilor generali sau al prevederilor contractului către companiile și partenerii grupului WhiteCab. Aceasta include, printre altele, cesionarea drepturilor și obligațiilor referitoare la analiza documentelor referitoare la cererile de înregistrare, sesiunile de instruire, colectarea tarifelor WhiteCab, transmiterea către dvs. a tarifelor datorate, medierea plăților prin aplicație (In-app Payment), licențierea aplicației WhiteCab, etc.

1.5. Înregistrarea contului în calitatea dvs. de persoană juridică (i.e. - societate). Veți fi considerat persoană juridică dacă destinatarul tarifelor este marcat ca persoană juridică în detaliile de plată (accesibile în contul WhiteCab pentru șoferi). În acest caz, persoana juridică indicată este considerată a fi furnizorul serviciilor de transport, care devine parte la acești termeni generali, la contract și la alte acorduri. Numai persoana fizică special indicată în cursul procesului de înregistrare poate furniza faptic serviciile de transport. O astfel de persoană fizică poate folosi contul șoferului numai dacă el/ea a citit și a fost de acord să se angajeze prin acești termeni generali și prin orice alte documente care fac parte din contract. Persoana juridică din secțiunea privind detaliile de plată și persoana fizică ce furnizează în fapt serviciile de transport în contul WhiteCab vor rămane răspunzătoare in mod solidar pentru orice fel de nerespectare a termenilor generali și a contractului, comisă de șofer.

1.6. Înregistrarea contului WhiteCab pentru șoferi sub formă de companie care deține flote de mașini. La încheierea unui contract separat, o companie care deține flote de mașini poate înregistra ea însăși conturi pentru angajații săi și/sau pentru furnizorii proprii de servicii. În această situație compania cu flote de mașini va trebui să se asigure că angajații și/sau furnizorii săi de servicii se conformează cerințelor termenilor generali, ale contractului și ale altor acorduri, și convine să acționeze în conformitate cu și să fie legat prin aceste condiții și obligații. Compania care deține flotele de mașini și angajații și/sau furnizorii săi de servicii vor rămâne răspunzători, in mod solidar , pentru orice fel de încălcare comisă de un astfel de angajat și/sau furnizor de servicii.

  1. Dreptul de utilizare a aplicației WhiteCab și a contului pentru șoferi

2.1. Dupa finalizarea cu succes a procesului de înregistrare, vă vom acorda o licență de utilizare a aplicației  și a contului WhiteCab pentru șoferi. Licența nu vă acordă dreptul de a sub-licenția sau transfera orice fel de drepturi către terțe persoane. Indiferent de cele de mai sus și dacă se convine astfel separat, companiile care dețin flote de mașini pot sub-licenția aplicația WhiteCab și contul WhiteCab pentru șoferi către proprii membri.

2.2. În cursul utilizării aplicației WhiteCab și/sau a contului WhiteCab pentru șoferi, nu veți putea:
- decompila, folosi ingineria inversă sau încerca în orice alt mod să obțineți codul sursă al aplicației WhiteCab, al contului WhiteCab pentru șoferi sau al altui software al WhiteCab;

 - modifica aplicația WhiteCab sau contul WhiteCab pentru șoferi în orice fel ori utiliza versiuni modificate ale aplicației WhiteCab sau ale contului WhiteCab pentru șoferi;

 - transmite fișiere care conțin viruși, fișiere corupte sau orice alte programe care pot deteriora sau afecta în mod negativ operațiunile derulate prin platforma WhiteCab;

 - încerca să dobândiți acces neautorizat la aplicația WhiteCab, la contul WhiteCab pentru șoferi sau la orice alte servicii WhiteCab.

-copiați, distribuiți sau reproduceți aplicația în beneficiul terților;

2.3. Licența acordată prin prezentul se revocă automat și simultan cu încetarea contractului. După încetarea contractului trebuie să opriți imediat utilizarea aplicației WhiteCab și a Contului WhiteCab dedicat șoferilor, noi fiind îndreptățiți să blocăm și să ștergem contul șoferului fără nicio notificare prealabilă.

2.4. Utilizarea etichetelor WhiteCab. În plus, noi vă putem pune la dispoziție etichete, stickere sau alte însemne care se referă la marca WhiteCab sau care indică în orice alt mod faptul că utilizați platforma WhiteCab. Noi vă acordăm o licență neexclusivă, nesublicențiabilă, netransferabilă de utilizare a acestor însemne și numai în scopul indicării faptului că dvs. furnizați serviciile de transport prin intermediul platformei WhiteCab. După încetarea contractului trebuie să îndepărtați imediat și să aruncați orice însemne care se referă la marca WhiteCab.

2.5. Toate drepturile de autor și mărcile comerciale, inclusiv codul sursă, bazele de date, logo-urile și designurile vizuale sunt deținute de WhiteCab și protejate prin drepturi de autor, mărci comerciale și/sau legi care reglementează secretele comerciale, precum și prin prevederi referitoare la diverse tratate internaționale. Prin folosirea platformei WhiteCab sau a oricăror servicii WhiteCab dvs. nu dobândiți niciun fel de drepturi de proprietate intelectuală.

  1. Prestarea serviciilor de transport

3.1. Prin acest document garantați faptul că veți furniza serviciile de transport în conformitate cu prevederile acestui acord, precum și cu orice legi și reglementări aplicabile.Vă rugăm să luați notă de faptul că sunteți pe deplin răspunzător pentru orice situație de încălcare a legilor și regulamentelor locale care poate apărea în urma furnizării serviciilor de transport.

3.2. Trebuie să vă asigurați că dețineți în permanență licențe și premise valabile și sunteți acoperit de o poliță de asigurare auto, așa cum este cerut de organele de conducere din România și alte asigurări care pot fi considerate prudente în legătură cu furnizarea serviciilor de transport. Este posibil să vi se solicite să furnizați dovezi ale oricăror astfel de licențe și permise, aprobări sau alte înregistrări, politici și certificări care pot fi necesare pentru furnizarea serviciului de transport în conformitate cu toate legile și reglementările aplicabile.

3.3. Trebuie să furnizați serviciile de transport într-o manieră profesionistă, în conformitate cu etica de afaceri aplicabilă prestării acestor servicii și să încercați să îndepliniți solicitarea pasagerului având în vedere cele mai bune interese ale acestuia. Printre altele, dvs. (i) trebuie să urmați traseul cel mai puțin costisitor pentru pasager, exceptând cazurile în care acesta vă solicită în mod expres altfel; (ii) nu aveți voie să faceți opriri neautorizate; (iii) nu puteți avea și alți pasageri în mașină, alții decât pasagerul și pasagerii care îl însoțesc pe acesta; (iv) trebuie să respectați orice legi și regulamente aplicabile referitoare la circulație, adică nu trebuie să întreprindeți niciun fel de acțiuni care să întrerupă șofatul sau perceperea condițiilor de trafic, inclusiv ținerea unui telefon în mână în timpul deplasării mașinii, (v) atât șoferilor cât și pasagerilor le este interzis fumatul în vehicul.

3.4. Dvs. dețineți dreptul unic de a stabili când furnizați șerviciile de transport. Dvs. puteți să acceptați, să refuzați sau să ignorați comenzile de servicii de transport efectuate de pasager, la alegerea dvs.

3.5. Dvs. aveți obligația de a pune la dispoziție și menține toate echipamentele și mijloacele necesare care să asigure prestarea serviciilor de transport pe propria dvs. cheltuială, inclusiv o mașină, un telefon mobil de tip smartphone, etc. De asemenea, mai sunteți responsabil și pentru plata tuturor costurilor pe care le suportați în cursul prestării serviciilor de transport incluzând, fără limitare, combustibilul, costurile cu planurile de date mobile, taxele și impozitele relevante, amortizarea mașinilor, asigurările, taxele și impozitele referitoare la activitatea corporativă și ștatele de plată pentru angajați, etc.  Toate costurile suportate în furnizarea serviciului de transport sunt suportate de dvs. Aceste costuri includ echipamentul pentru furnizarea serviciului de transport și costurile, cheltuielile și taxele suportate în cursul prestării serviciilor de transport.Vă rugăm să nu uitați că utilizarea aplicației WhiteCab poate presupune consumul unei mari cantități de date mobile în cadrul planului pentru care ați optat. Astfel, vă sugerăm să vă faceți abonament la un plan care oferă o capacitate nelimitată sau foarte mare de utilizare a datelor mobile.

3.6. Aveți dreptul să percepeți un tarif pentru fiecare situație în care ați acceptat un pasager pe platforma WhiteCab și ați completat serviciul de transport așa cum a fost solicitat. Tariful este calculat pe baza unui tarif de bază implicit, a distanței călătoriei specifice, determinată de dispozitivul bazat pe GPS și a duratei călătoriei specifice. Baza implicită poate fluctua în funcție de situația pieței locale. Dacă considerați că a existat o eroare în calculul tarifului, puteți să ne trimiteți o solicitare de revizuire a tarifului, trimițând o cerere de revizuire a prețurilor la sfârșitul călătoriei.

3.7. Toate călătoriile au un tarif minim pentru serviciul de transport furnizat de către șofer.. Tariful minim vă este comunicat prin aplicația WhiteCab în momentul solicitării călătoriei. Tariful minim nu se va aplica dacă schimbați destinația în timpul călătoriei, călătoria durează mult mai mult decât estimat din cauza traficului sau alți factori sau atunci când alte circumstanțe neașteptate afectează în mod semnificativ caracteristicile călătoriei (de exemplu, se utilizează o rută unde se aplică taxe).

3.8. În cazul în care constatați că s-a produs o eroare la calculul tarifului și doriți să aplicați corecții la acesta, trebuie să depuneți o cerere în secțiunea „Contact” din aplicația WhiteCab. Dacă nu s-a transmis nicio astfel de cerere prin intermediul secțiunii „Contact” atunci înseamnă că cererea WhiteCab nu a fost transmisă, caz în care WhiteCab nu va recalcula tariful sau rambursa banii pentru eroarea rezultată în urma calculării Tarifului.

3.9. WhiteCab poate ajusta tariful pentru o anumită comandă finalizată dacă noi constatăm că a avut loc un caz de încălcare (cum ar fi alegerea unui traseu mai lung sau lăsarea aparatului de taxat din aplicația WhiteCab pornit după terminarea serviciilor de transport) ori dacă se identifică o eroare tehnică care afectează tariful final. WhiteCab mai poate reduce sau anula tariful dacă avem motive rezonabile să suspectăm o fraudă sau dacă pasagerul transmite o plângere legată de o nerespectare comisă de dvs., WhiteCab își va exercita dreptul de a reduce sau anula tariful în mod rezonabil și justificat.

3.10. Pasagerul poate plăti tariful pentru serviciile de transport fie direct către dvs., fie prin metoda In-app Payment (plată prin aplicație) descrisă în secțiunea 6 a acestor termeni generali. În cazul în care pasagerul plătește tariful direct, obligația dvs. este de a colecta tariful. Dacă pasagerul nu plătește sau refuză să efectueze plata, atunci WhiteCab va transmite, în numele dvs., o notificare de debit pasagerului. Această atribuție derivă din mandatul acordat companiei WhiteCab și nu înseamnă că WhiteCab va avea vreo obligație de compensare a tarifului neachitat de pasager. Dacă pasagerii din mașină nu sunt de acord să plătească tariful pentru furnizarea serviciilor de transport, atunci tariful va fi achitat de pasagerul care a plasat comanda. Dacă pasagerul respectiv refuză în mod justificat să achite tariful de pe contul respectiv din motiv că informațiile din aplicația dvs. WhiteCab sunt incorecte, atunci WhiteCab nu vă va rambursa aceste cheltuieli.

3.11. După fiecare prestare cu succes a serviciilor de transport, WhiteCab va crea și trimite mai departe un sumar către pasager, sumar care va cuprinde următoarele informații: denumirea comercială a companiei, locul desfășurării activității, numele și prenumele șoferului, o fotografie a șoferului, numărul de licență a serviciului (după caz), numărul de înmatriculare a mașinii, data, ora, locațiile de început și de sfârșit ale călătoriei, durata și lungimea traseului, tariful datorat și tariful achitat pentru furnizarea serviciilor de transport. Sumarul pentru fiecare prestare de servicii de transport vă este pusă la dispoziție prin contul WhiteCab dedicat șoferilor.

3.12. Taxa de anulare & taxa de așteptare. Pasagerul poate anula o comandă de servicii de transport pe care un șofer a acceptat-o prin intermediul aplicației WhiteCab. Șoferul are dreptul de a primi contravaloarea taxei pentru anularea serviciilor de transport (taxă de anulare) în cazul in care un pasager anulează o comandă acceptată după o anumită perioadă de timp stabilită prin aplicația WhiteCab.

3.13. Dacă, în cursul furnizării serviciilor de transport, un pasager sau co-pasagerii acestuia deteriorează, cu neglijență, mașina sau tapițeria din interiorul acesteia (printre altele prin pătarea sau alterarea sa sau lăsând în urmă mirosuri urâte), veți avea dreptul de a-i solicita pasagerului să plătească o penalitate de până la 200 Euro și de a cere compensații pentru orice fel de daune care depășesc valoarea penalității. Dacă pasagerul nu este de acord să plătească penalitatea și/sau compensațiile aferente daunelor, trebuie să ne notificați, iar noi vom încerca să colectăm de la pasager penalitatea și/sau costurile relevante, în numele dvs. Totuși, nu uitați că noi nu ne asumăm nicio răspundere pentru daunele directe sau indirecte referitoare la curățarea sau întreținerea mașinii deteriorate din cauza pasagerului.

  1. Obligații fiscale

4.1. Prin prezenta recunoașteți că aveți obligația de a respecta toate obligațiile fiscale care vă revin conform legislației aplicabile în legătură cu furnizarea serviciilor de transport, inclusiv (i) plata impozitului pe venit, a contribuțiilor sociale sau a oricăror alte taxe și impozite aplicabile; și (ii) îndeplinirea tuturor obligațiilor ca angajat și a celor de înregistrare fiscală privind calculele referitoare la contabilitate și viramente către autoritățile de stat aplicabile conform cerințelor legilor relevante. În cazul în care autoritățile fiscale depun o cerere valabilă pentru ca noi să furnizăm informații despre activitatea dvs., putem să punem la dispoziția autorităților fiscale informațiile referitoare la aceasta în măsura stabilită de legile aplicabile. În plus, este obligația dvs. să aderați la toate regulamentele fiscale relevante care se pot aplica în legătură cu furnizarea serviciilor de transport. Prin prezenta sunteți de acord să acordați compensații companiei WhiteCab pentru toate taxele achitate către stat, pretențiile, plățile, amenzile sau alte obligații fiscale pe care le va suporta WhiteCab în legătură cu orice potențiale obligații fiscale care ar putea fi suportate de WhiteCab în numele dvs.

4.2. WhiteCab are dreptul să comunice autorităților fiscale competente orice informații necesare în temeiul Directivei Consiliului (UE) 2021/514 din 22 martie 2021 de modificare a Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal, inclusiv, însă fără a se limita la orice contraprestație plătită sau creditată Șoferului în cadrul activităților desfășurate pe platforma WhiteCab. În situația în care nu împărtășiți informațiile solicitate conform directivei menționate mai sus, WhiteCab este autorizat să (i) vă suspende contul, (ii) să împiedice tentativele ulterioare de înregistrare pe platforma WhiteCab și (iii) să rețină plățile curselor datorate dvs., atâta timp cât nu oferiți informațiile solicitate.

4.3. WhiteCab are dreptul să emită o factură către pasager în numele dvs. pentru a vă compensa pentru orice fel de tarife, penalități contractuale sau alte onorarii pe care WhiteCab le mediază pentru dvs. Factura va deveni disponibilă prin aplicația WhiteCab pentru șoferi.

  1. Taxele companiei

5.1. Pentru a utiliza serviciile WhiteCab, aveți obligația de a plăti o taxă de companie. Valoarea taxei de companie WhiteCab vă este pusă la dispoziție prin e-mail, aplicația WhiteCab, contul WhiteCab pentru șoferi sau alte mijloace pertinente. Sunteți de acord că taxa de companie poate varia. Vă vom informa cu privire la orice astfel de variații înainte de implementare prin canalele indicate în acest articol. Taxele companiei se plătesc lunar în restanță. În caz de întârziere a plăților se va percepe dobânda la cea mai mare rată permisă de lege.

  1. Plățile efectuate prin aplicație

6.1. Noi le permitem pasagerilor să plătească pentru serviciile de transport cu cardul și cash direct în aplicația WhiteCab (adică plata prin aplicație - In-app Payment). Prin prezenta ne autorizați să acționăm în calitate de agent comercial limitat numai în scopul colectării, în numele dvs., a tarifelor sau a altor taxe plătite de pasager prin metoda plății In-app Payment. Orice obligație de plată achitată de pasager prin metoda plății prin aplicație va fi considerată îndeplinită începând cu data efectuării plății.

6.2. Dvs. nu puteți refuza o plată pe care un pasager dorește să o efectueze prin aplicație și nici nu puteți influența pasagerul pentru ca acesta să nu folosească opțiunea de plată In-app Payment. În cazul în care refuzați să acceptați o plată prin aplicație fără un motiv întemeiat, noi vom avea dreptul de a vă percepe o penalitate contractuală de până la 200 Euro pentru fiecare refuz și/sau de a vă bloca dreptul de a mai utiliza serviciile WhiteCab în situația unor comportamente repetate de acest fel.

6.3. WhiteCab își rezervă dreptul de a distribui codul promoțional călătorilor la propria sa discreție și de la o promoție la alta. Dvs. trebuie să acceptați utilizarea codului promoțional numai atunci când călătorul introduce codul aferent unei călătorii în aplicație. Codurile promoționale pot fi aplicate și călătoriilor plătite în numerar. Dacă se suspectează că utilizarea codurilor promoționale este frauduloasă, ilegală, folosită de șofer în conflict cu termenii și condițiile noastre aplicabile pasagerilor, referitoare la utilizarea codurilor promoționale, atunci codul promoțional poate fi anulat, suma restantă nefiind rambursată de WhiteCab șoferului.

6.4. Aveți dreptul de a analiza rapoartele privind plățile prin aplicație din contul WhiteCab pentru șoferi sau din aplicația WhiteCab. Rapoartele vor arăta valoarea plăților efectuate prin aplicație intermediate în cursul săptămânii anterioare precum și cuantumurile reținute ale tarifului WhiteCab. Dvs. trebuie să ne notificați cu privire la orice circumstanțe importante care pot afecta obligațiile noastre de a colecta și distribui tarifele achitate prin intermediul opțiunii In-app Payment.

6.5. Noi nu avem obligația de a vă plăti tariful datorat de pasager dacă plata prin In-app Payment a eșuat din cauza cardului de credit al pasagerului sau dacă o altă metodă de plată este anulată sau nu are succes din alte motive. În acest caz, vă vom ajuta să solicitați tariful datorat de pasager și vi-l transmitem după ce pasagerul efectuează plata solicitată.

6.6. Înainte de prestarea serviciilor de transport, trebuie să verificați dacă serviciul este de fapt furnizat pasagerului corect sau dacă pasagerul a confirmat în mod expres că el/ea le permite altor pasageri să călătorească pe contul pasagerului. Dacă greșiți la identificarea pasagerului și plata prin aplicație (In app Payment) este percepută de la o persoană care nu a efectuat călătoria sau care nu a aprobat serviciile de transport pentru alți pasageri, atunci vom rambursa tariful către persoana respectivă. În acest caz nu aveți dreptul de a primi tariful din partea noastră. În plus, pentru fiecare plată prin aplicație efectuată greșit, vom avea dreptul de a percepe o penalitate contractuală de până la 100 lei.

6.7. Vă rugăm să luați notă de faptul că vom compensa tarifele achitate prin opțiunea In-app Payment cu sumele pe care aveți obligația să ni le plătiți (comisionul WhiteCab și penalitățile contractuale). Noi ne rezervăm dreptul de a duce la îndeplinire obligațiile financiare către oricare dintre companiile din grupul WhiteCab, caz în care vom dobândi dreptul de a înainta o pretenție împotriva dvs. De asemenea, putem compensa oricare dintre obligațiile dvs. financiare cu cele pe care le putem avea de la dvs.

6.8. Dacă nu vom putea plăti tarifele din cauza faptului că nu ați precizat detaliile contului bancar în contul dvs. de șofer sau dacă detaliile contului bancar au fost notate incorect, atunci vom menține aceste plăți timp de 180 de zile. Dacă nu ne notificați cu privire la detaliile bancare corecte în termen de 180 de zile de la data stabilirii dreptului de a pretinde aceste plăți, atunci pretenția dvs. privind plata tarifului care nu v-a fost transferat va expira.

  1. Rating-uri și activitate

7.1. Pentru a garanta servicii de un înalt nivel calitativ și pentru a furniza o asigurare suplimentară pasagerilor, prin prezenta admiteți faptul că pasagerii vă pot acorda un rating și vă pot lăsa un feedback referitor la calitatea serviciilor de transport furnizate. Evalurea medie a rating-ul dvs. va fi furnizată în contul dvs. de sofer, aceasta fiind vizibilă în aplicația WhiteCab pentru a fi consultată de pasageri.

7.2. În plus față de rating, noi măsurăm și nivelul de activitate și vă oferim un scor al acesteia, care are la bază activitatea dvs. privind acceptarea, refuzul, lipsa răspunsului și finalizarea solicitărilor de servicii de transport.

7.3. Pentru a le putea oferi servicii de încredere pasagerilor, noi putem stabili un rating mediu minim și un scor minim al activității pe care trebuie să îl atingă și să îl mențină soferii. În cazul în care, dvs. nu vă creșteți media rating-ului sau scorul activității până la nivelul minim necesar, în perioada de timp prescrisă, atunci contul dvs., după notificarea corespunzătoare va fi automat suspendat fie temporar, fie permanent. Noi nu putem anula suspendarea contului dvs. dacă aceasta s-a efectuat pe drept din cauza oricăror circumstanțe exterioare sau dacă se constată că suspendarea a fost cauzată de o eroare de sistem ori în urma unor rating-uri false.

  1. Campanii

8.1. Noi vă putem pune la dispoziție, de asemenea, campanii prin care vă vom garanta un venit minim dacă furnizați Serviciile de Transport într-un anumit interval de timp. Cerințele și condițiile specifice vă vor fi transmise prin aplicația WhiteCab, contul WhiteCab pentru șoferi, SMS, e-mail sau alte mijloace. Noi avem capacitatea deplină de a hotărî când, dacă și căror șoferi le punem la dispoziție aceste campanii. Dacă avem motive rezonabile să suspectăm orice fel de activitate frauduloasă din partea dvs., noi vă putem reține tariful până la înlăturarea suspiciunilor de fraudă în chestiune.

8.2. Noi putem de asemenea să organizăm, ocazional, diverse campanii pentru pasageri pentru a putea promova platforma WhiteCab.

  1. Relația de independență

9.1. Prin prezenta, recunoașteți și vă dați acordul asupra faptului că noi oferim servicii tehnologice și nu servicii de transport. Prin furnizarea Platformei WhiteCab și a Serviciilor WhiteCab, noi acționăm ca societate care conectează pasagerii cu șoferii pentru a-i ajuta să se deplaseze mai eficient în interiorul orașelor. Dvs. admiteți faptul că furnizați serviciile de transport în baza unui contract pentru transport de persoane și că oferiți serviciile de transport prin intermediul unei companii, ca pe o activitate economică și profesională.

9.2. Dvs. recunoașteți faptul că între dvs. și compania noastră nu există și nu va exista niciun fel de contract de angajare și relație de muncă. De asemenea, mai recunoașteți faptul că între noi nu există niciun fel de asociere în participațiune sau parteneriat. Dvs. nu puteți acționa ca angajat, agent sau reprezentant al nostru și nici nu vă puteți angaja în contracte în numele nostru. Dacă, din cauza implicațiilor legale obligatorii sau în orice alt mod, veți fi considerat un angajat al nostru, prin prezenta sunteți de acord să renunțați la orice pretenții aduse împotriva noastră care pot apărea ca rezultat al unor asemenea presupuse relații de muncă.

9.3. În cazul în care dețineți vehicule pe care doriți să le utilizați în cadrul WhiteCab, acestea trebuie să îndeplinească o serie de cerințe:

  • Vehicul cu motorizare electrică;
  • Vehiculul trebuie sa fie de culoare albă;
  • Întreținut bine, fără daune;
  • Vechimea maximă a vehicului este de 5 ani;
  • Inspecția tehnică periodică făcută la fiecare șase luni;
  • Trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și utilizarea conform destinației;
  • Vehiculul trebuie să prezinte inscripțiile WhiteCab (colant, număr, alte etichete WhiteCab);
  • Rămâne la latitudinea noastră dacă putem să vă asigurăm șoferi pentru aceste vehicule;

Ne rezervăm dreptul de a decide, în mod unilateral și fără a preciza motivul, încheierea sau nu a unui contract cu un operator de flotă care deține vehicule ce doresc a fi utilizate în cadrul WhiteCab. Nu vom avea nicio răspundere față de dvs. în situația în care refuzăm să încheiem un contract.

9.4. Dvs. nu puteți transfera către nicio terță persoană drepturile și obligațiile care vă revin și care derivă din termenii generali sau din contract.

  1. Prelucarea datelor cu caracter personal

10.1. Whitecab prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu dispozițiile GDPR, conform notei de informare care poate fi consultată la adresa: whitecab.ro/legal/politica-de-confidentialitate-soferi.

 

  1. Răspundere

11.1. Platforma WhiteCab este pusă la dispoziție pe o bază „așa cum este” și „după cum este disponibilă”. Noi nu ne asumăm responsibilitatea și nu garantăm faptul că accesul la platforma WhiteCab va fi neîntrerupt sau fără erori. Cum utilizarea platformei WhiteCab pentru solicitarea de servicii de transport depinde de comportamentul pasagerilor, noi nu garantăm faptul că utilizarea platformei WhiteCab de către dvs. va aduce solicitări de servicii de transport.

11.2. În cea mai mare măsură posibilă permisă de legile în vigoare, nici noi, și nici reprezentanții, administratorii și angajații WhiteCab nu suntem răspunzători pentru orice pretenții, procese, pierderi, daune, cheltuieli, pierderi consecutive sau de altă natură, care decurg din sau cu privire la orice vătămare sau deces a oricărei persoane; sau daune aduse oricărei proprietăți, care pot apărea ca urmare a utilizarii serviciului de transport. În consecință, dumneavoastră, și nu noi, sunteți răspunzători pentru orice astfel de pretenții, procese, pierderi, daune, cheltuieli, pierderi consecutive sau de altă natură, care decurg din sau cu privire la orice vătămare sau deces a oricărei persoane, și cu privire la orice pierdere sau daune aduse oricărei proprietăți, care pot apărea ca urmare a utilizarii serviciului de transport. Nici nu suntem responsabili sau răspunzători pentru daunele pe care le puteți suferi în timpul furnizării unui serviciu de transport.

11.3. Noi nu vom fi răspunzători pentru acțiunile sau inacțiunile pasagerilor sau co-pasagerilor și nu vom fi ținuți răspunzători nici pentru orice fel de pierderi sau daune pe care le puteți suferi atât dvs. cât și mașina dvs. ca urmare a acțiunilor sau inacțiunilor pasagerilor sau co-pasagerilor.

11.4. Dvs. veți avea responsabilitate deplină pentru nerespectarea termenilor generali, a prevederilor contractului sau a oricăror alte legi sau regulamente aplicabile și trebuie să opriți și să remediați o astfel de încălcare imediat după primirea solicitării în acest sens din partea noastră sau a oricărei autorități de stat. Dvs. ne veți despăgubi pentru orice pierderi și/sau daune directe și/sau indirecte, pierderea profitului, cheltuieli, penalități, amenzi care pot avea loc în legătură cu încălcarea termenilor generali, a prevederilor contractului și a legilor și regulamentelor aplicabile. Dacă pasagerii prezintă orice fel de pretenții aduse împotriva noastră în legătură cu furnizarea de către dvs. a serviciilor de transport, atunci veți compensa asemenea daune provocate nouă, în întregime, în termen de 7 (șapte) zile de la data primirii solicitării respective din partea noastră. Dacă suntem îndreptățiți să înaintăm pretenții împotriva dvs., atunci va trebui să ne compensați orice costuri legale referitoare la evaluarea daunelor și înaintarea pretențiilor pentru compensarea acestora.

  1. Durată și încetare

12.1. Condițiile expres menționate în acești termeni generali vor intra în vigoare de la data înaintării cererii de înregistrare. Contractele și ceilalți termeni vor intra în vigoare odată ce documentul sau mesajul specific v-au fost puse la dispoziție și dvs. începeți sau continuați furnizarea serviciilor de transport prin platforma WhiteCab.

12.2. Puteți denunța unilateral oricând acest contract în urma notificării WhiteCab cu cel puțin 7 (șapte) zile în avans, moment după care dreptul dvs. de a utiliza platforma WhiteCab și serviciile WhiteCab vor înceta. WhiteCab poate denunța unilateral oricând contractul, din orice motiv, la discreția noastră unică, în urma notificării pe care trebuie să v-o transmitem cu cel puțin 3 (trei) zile în avans.

12.3. WhiteCab are dreptul de a rezilia imediat contractul și de a bloca accesul dvs. la platforma WhiteCab fără nicio notificare prealabilă în cazul în care dvs. încălcați prevederile termenilor generali sau ai contractului, ai oricăror legi sau regulamente aplicabile, dacă denigrați compania WhiteCab sau dacă provocați daune mărcii WhiteCab, reputației sau activității sale, după cum poate stabili WhiteCab la propria-i discreție unică. În cazurile sus-menționate noi putem, la propria noastră discreție, să vă interzicem să vă înregistrați cu un cont nou de șofer.

12.4. De asemenea, vă putem bloca imediat accesul la platforma WhiteCab și la contul WhiteCab pentru șoferi pe perioada investigațiilor, dacă suspectăm că s-a comis o încălcare a prevederilor contractului sau activități frauduloase în numele dvs. Blocarea accesului va fi eliminată după îndepărtarea unor asemenea suspiciuni, la finalizarea investigațiilor.

12.5. Avem ca scop furnizarea de servicii de cel mai înalt nivel calitativ pentru toți pasagerii, de aceea monitorizăm activitatea șoferilor în platforma WhiteCab. Dacă dvs. nu respectați cerințele minime privind serviciile, cum ar fi un rating și un scor al activității minime, noi avem dreptul de a rezilia acest contract cu efect imediat, fără niciun preaviz.

  1. Modificări

13.1. Orice modificări aduse contractului vor intra în vigoare după ce v-au fost puse la dispoziție prin e-mail, aplicația WhiteCab sau contul WhiteCab pentru șoferi și dvs. ați continuat să furnizați serviciile de transport.

13.2. Pentru a putea modifica termenii generali, noi vom posta o versiune revizuită pe website (https://whitecab.ro/legal/) și vă vom anunța în legătură cu aceasta. Dacă dvs. continuați să folosiți serviciile WhiteCab, se va considera că ați acceptat condițiile revizuite.

 

  1. Lege aplicabilă și jurisdicție

14.1. Termenii generali și contractul vor fi guvernate de, interpretate și aplicate conform cu legislația din Romania. În cazul în care disputele respective rezultate din acești termeni generali sau din contract nu vor putea fi soluționate în urma negocierilor, atunci disputa va fi înaintată jurisdictiei exclusive a instanțelor române.

  1. Notificări

15.1. Dvs. aveți obligația de a notifica imediat orice modificări aduse datelor dvs. de contact.

15.2. Orice notificare care trebuie să fie efectuată în temeiul acestor termeni și condiții generale va fi considerată a fi fost transmisă în mod satisfăcător dacă: (i) este livrată personal, (ii) este transmisă prin curier cu dovadă de expediere, (iii) este trimisă prin scrisoare recomandată, (iv) este transmisă prin e-mail, sau (v) este făcută disponibilă prin intermediul aplicației WhiteCab sau prin contul WhiteCab pentru șoferi. Orice notificare transmisă sau livrată în conformitate cu prevederile acestei clauze va fi considerată a fi fost primită: (i) în cazul predării personale, la momentul predării către cealaltă parte; (ii) în cazul transmiterii prin curier, la data menționată de curier ca fiind data la care a fost livrat la destinație plicul conținând notificarea; (iii) în cazul expedierii prin scrisoare recomandată, în cea de-a 10-a zi de la data predării documentului la poștă în vederea expedierii către cealaltă parte; (iv) la punerea acesteia la dispoziție prin intermediul aplicației WhiteCab sau a contului WhiteCab pentru șoferi, sau (v) în cazul transmiterii prin e-mail, la data la care partea primește confirmarea, tot prin e mail, de transmitere a e-mailului respectiv sau în cea de-a 2-a zi de la data transmiterii e-mail-ului, cu condiția ca expeditorul să nu fi primit o notificare de transmisie eronată (notificând faptul că e-mail-ul nu a fost livrat părții) și să fi trimis din nou e-mail-ul în cea de-a doua zi calendaristică și să nu fi primit înapoi o notificare de eroare similară.

  1. Clauze finale

16.1. Termenii vor fi guvernați și interpretați în toate privințele în conformitate cu legile din România. Orice litigiu privind interpretarea sau aplicarea termenilor va fi supus jurisdictiei exclusive a instanțelor române. Nulitatea uneia dintre prevederile sau paragrafele acestora din acești termeni nu va afecta aplicabilitatea celorlalte prevederi sau a altor paragrafe. Într-o astfel de situație, prevederile nule sau alineate ale acestora se înlocuiesc cu prevederi sau alineate noi, al căror conținut, domeniu de aplicare și obiectivul corespund, în măsura posibilului, cu prevederile vechi, nule de drept.